Η εκκίνηση του rally των Θεών!
Ρεπoρτάζ : Γιώργος-Χριστόφορος Πράσινος
Γράφουν : Γιώργος-Χριστόφορος Πράσινος και Μάκης Λυμπέρης
Το μεγάλο γεγονός του WRC έφτασε. Στις 24 Μαΐου έγινε η εκκίνηση του στο Ζάππειο Μέγαρο. Αρκετή ώρα πρίν, είχαν ήδη στηθεί τα περίπτερα των χορηγών, όπως της ΕΚΟ και της Αvance. Ήταν ήδη στημένες οι θέσεις των VIP, υπήρχε μπροστά από τη μπάρα της εκκίνησης το photopress, η αστυνομία, άνθρωποι του δήμου Αθηναίων και οι υπεύθυνοι ασφαλείας. Υπήρχαν συγκεκριμένες θέσεις για τους δημοσιογράφους. Μπροστά ακριβώς απ’ το Μέγαρο, κυμάτιζαν οι σημαίες των κρατών όλων των συμμετασχόντων. Πίσω από την μπάρα εκκίνησης ήταν το πάρκινγκ των συμμετασχόντων, στο οποίο υπήρχαν αριθμοί όπου ο καθένας αντιπροσώπευε κι ένα αυτοκίνητο. Δηλαδή, εκεί που υπήρχε το ένα, ο πιλότος με τον αριθμό ένα ήταν υποχρεωμένος να παρκάρει το αυτοκίνητό του εκεί. Υπήρχαν επίσης και προσομοιωτές του ινστιτούτου ΙΟΑΣ Πάνος Μυλωνάς, που είχαν ως στόχο την εκπαίδευση σε ότι αφορά τα θέματα ασφαλείας. Ο πρώτος προσομοιωτής ήταν οδήγησης συμβατικού αυτοκινήτου, όπου παρουσιάζονταν δυσκολίες κατά τη διάρκεια οδήγησης. Ο δεύτερος έβαζε τον δοκιμαστή να κατανοήσει την αξία της ζώνης ασφαλείας. Ήταν ένα αυτοκίνητο το οποίο ερχόταν τούμπα και το νόημα ήταν οι δοκιμαστές να μην κρατιούνται από πουθενά, απλά να φορούν τη ζώνη ασφαλείας. Οι υπεύθυνοι του προγράμματος εξηγούσαν τον τρόπο που πρέπει οδηγός και επιβάτες να φοράνε τη ζώνη ασφαλείας. Επίσης, εξήγησαν τι είναι καλό να φοράει κάποιος, την ώρα που βρίσκεται στο αυτοκίνητο. Ο τρίτος ήταν γυαλιά μέθης. Με τα συγκεκριμένα γυαλιά, ο κόσμος κατανοούσε πως είναι να βρίσκεται κάποιος σε κατάσταση μέθης και η αποστολή ήταν να διανύσει μια μικρή απόσταση με τα πόδια, κάνοντας ζιγκ ζαγκ, περνώντας τους ήδη στημένους κώνους που υπήρχαν, στα όρια ενός περιορισμένου χώρου.
Αριστερά, η μπάρα εκκίνησης μπροστά απ’ το Ζάππειο και δεξιά, οι σημαίες των κρατών των συμμετασχόντων.
Το πρώτο αυτοκίνητο που έφτασε ήταν του Κολιτσίδα και του Ιαβέρη οι οποίοι δεν ήταν συμμετάσχοντες. Ακολούθησαν δύο αυτοκίνητα ασφαλείας. Έπειτα, ήρθαν το βελγικό πλήρωμα Τιερύ Νεβίλ- Νικολά Γκιλσούλ και το πλήρωμα από τη Βραζιλία και την Πορτογαλία με τους Ντανιέλ Ολιβέιρα- Κάρλος Μαγκαλάιε. Πιο μετά έφτασε το πλήρωμα απ’ το Κατάρ και την Ιταλία με τους Νασέρ Αλ Ατίγια- Τζιοβάνι Μπερνατσίνι. Ο πιλότος απ’ το Κατάρ, κουβέντιασε για λίγο με τα πληρώματα που είχαν φτάσει πρίν απ’ αυτόν. Υπ όψιν ότι όσο περνούσε η ώρα, ο κόσμος γινόταν όλο και περισσότερος.
Αριστερά, ο Νεβίλ μιλάει με τον Ολιβέιρα στο παρκινγκ των συμμετασχόντων. Δεξιά, το αυτοκίνητο του πληρώματος Αλ Ατίγια- Μπερνατσίνι.
Έπειτα έφτασαν τα πληρώματα των Μίρκο Χίρβονεν- Γιάρμο Λέχτινεν, Μάρτιν Πρόκοπ – Ζντένεκ Χρούζα, Αρμίντο Αραούζο- Μιγκέλ Ραμάλιο, Πάουλο Νόμπρε- Έντου Πάουλα, Μάντς Όστμπεργκ- Τζόνας Άντερσον και Ότ Τάνακ- Κούλνταρ Σίκ. Έπειτα έφτασε και ο Σεμπαστιέν Λέμπ με τον Ντανιέλ Ελενά. Ο Ελενά έκανε τη χάρη να μοιράσει άμεσα αυτόγραφα με τον Λέμπ να είναι ηπίων τόνων, χωρίς να μοιράσει. Πίσω απ’ το Λέμπ ακολούθησαν οι Ευγένι Νοβίκοφ- Ντενίς Ζιροντέ. Η μεγάλη στιγμή, ήταν όταν έφτασαν οι Πέτερ Σολμπεργκ- Κρίς Πάτερσον. Ο νορβηγός παγκόσμιος πρωταθλητής, είναι πολύ αγαπητός στην Ελλάδα, και όχι τυχαία καθώς αποθεώθηκε βγαίνοντας από το αυτοκίνητό του. Στιγμές μετά το Σόλμπεργκ, έφτασε και το πλήρωμα των Γιάρι Μάτι Λάτβαλα- Μίικα Αντίλα. Αρκετά αργότερα, έφτασαν και τα πληρώματα μικρότερων κατηγοριών και τα ελληνικά.
Όλα τα αυτοκίνητα των πληρωμάτων. Σε πρώτο πλάνο, το αυτοκίνητο του πληρώματος Πρόκοπ-Χρούζα.
Το αυτοκίνητο του πληρώματος Λέμπ-Ελενά.
Οι όμορφες γυναικείες παρουσίες στην εκκίνηση, αποτελούν δείγμα της ωραίας ατμόσφαιρας.
Για λογαριασμό των εταιριών Αvance και ΕΚΟ, οι καλλονές μοίραζαν μαζί με καπέλα και το
ωραίο χαμόγελό τους. Ήταν ευδιάθετες ακόμα και να φωτογραφηθούν με τον κόσμο και τους
οδηγούς.
Το λόγο, αρκετά λεπτά αργότερα πήρε ο μηχανολόγος και εκφωνητής αγώνων Formula 1, Tάκης Πουρναράκης και ο Στράτος Φωτεινέλης, πρώην πιλότος αγώνων και νυν δημοσιογράφος. Οι πιλότοι εν συνεχεία πέρασαν σε έναν χώρο και μοίρασαν αυτόγραφα. Μέχρι την εκκίνηση, υπήρχε μουσική συνοδεία. Ιαβέρης και Κολιτσίδας, ανέβηκαν πρώτοι στην μπάρα εκκίνησης. Παράλληλα, ο Τάκης Πουρναράκης και ο Στράτος Φωτεινέλης έκαναν μια ιστορική αναδρομή στο Rally Acropolis και αναφέρθηκαν στο άλλο μεγάλο γεγονός για την Ελλάδα, που είναι ο μαραθώνιος. Υπενθύμισαν το τι έγινε στα προηγούμενα rally, μίλησαν για τις καινοτομίες του rally και το qualifying stage, με πρωτοπόρο τον Πέτερ Σόλμπεργκ. Μίλησαν για τις διαδρομές που ακολουθούν και ο Τάκης Πουρναράκης, προέτρεψε τον κόσμο με τον τρόπο του να πάει να δει κάποια ειδική διαδρομή. Έπειτα, ο Κώστας Στεφανής τιμήθηκε ως ο πιο αγαπητός συνοδηγός της χρονιάς, με ποσοστό 36%. Εν συνεχεία, άρχισαν τα πληρώματα να ανεβαίνουν στη μπάρα εκκίνησης, με πρώτους τους Πάουλο Νόμπρε- Έντου Πάουλα. Κάθε οδηγός έκανε δηλώσεις στον Τάκη Πουρναράκη, με τους Χένινγκ Σόλμπεργκ- Ίλκα Μινόρ να μην εκκινούν. Το πλήρωμα από τη Νορβηγία και την Αυστρία, όπως και άλλα τέσσερα πληρώματα, δεν βρέθηκαν στο πάρκινγκ των συμμετασχόντων. Ουσιαστικά, από τα 55 πληρώματα που δηλώθηκαν, εκκίνησαν τα 50 από αυτά. Η εκκίνηση έγινε πέντε η ώρα το απόγευμα, με τους οδηγούς να αναχωρούν για την Κινέττα. Μετά την αναχώρηση και του τελευταίου πληρώματος, άρχισε να ξεστήνεται το σκηνικό, με την αποχώρηση του κόσμου να σημαίνει το τέλος της εκκίνησης του 58ου Rally Acropolis.