Οι οπές στο πάτωμα της RED BULL RB8!!!
γράφουν οι Γιώργος-Χριστόφορος Πράσινος και Ευγένης Χανδρινός
Η ιστορία
Η RED BULL είχε οπές στο πάτωμα της και το γεγονός αυτό έγινε θέμα στο grand prix του Μονακό. Οι ταύροι είχαν το συγκεκριμένο βοήθημα από το Μπαχρέιν. Οι οπές βρίσκονταν μπροστά από τις πίσω ρόδες, με την παρατήρηση να γίνεται από τις ομάδες MCLAREN, FERRARI και MERCEDES. Υπήρχαν αμφιβολίες σχετικά με τη νομιμότητα του θέματος, γι’αυτό οι τρεις ομάδες στράφηκαν στη παγκόσμια ομοσπονδία αυτοκινήτου. Το διοικητικό συμβούλιο της FIA είχε συζήτηση με την αυστριακή ομάδα. Αμφότερες οι δυο μεριές είχαν αρκετά επιχειρήματα με διαφορά στην ερμηνεία των κανονισμών. Θα χρειαστεί χρόνος ώστε να παρθεί κάποιο πόρισμα σχετικά με τις οπές και το αμάξωμα του μονοθεσίου.
Η σχηματική απόδοση του σημείου που βρίσκονται οι οπές ( στο πράσινο κομμάτι)
Δηλώσεις-κανονισμοί
Σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA υπάρχουν κάποιες περιοχές του πατώματος που απαγορεύεται να έχουν οπές. Ποιο συγκεκριμένα, οι κανονισμοί αναφέρουν «όλα τα μέρη που βρίσκονται στα επίπεδα αναφοράς και βαθμίδας, μαζί με την μετάβαση δύο επιπέδων πρέπει να παράγουν ενιαίες, συμπαγείς, σκληρές, συνεχείς, άκαμπτες ( χωρίς να υπάρχει κάποια ελευθερία σε σχέση με τη μονάδα αμαξώματος/σασί), αδιαπέραστες επιφάνειες από όλες τις περιστάσεις. Εμπρός από μία γραμμή 450 χιλιοστών μπροστά από την πρόσοψη του κοκπιτ, γίνονται επιτρεπτές ενσωματωμένες οπές στις επιφάνειες που βρίσκονται στα επίπεδα αναφοράς και βαθμίδας, με την προϋπόθεση ότι κανένα μέρος του μονοθεσίου δεν είναι ορατό μέσα από αυτές όταν κοιτάζεις ευθεία από την κάτω πλευρά». Εκπρόσωπος τύπου της FIA ανέφερε « από τη RED BULL δεν έχει ζητηθεί να αλλάξει κάτι ακόμα, υπάρχουν διαφορές στις απόψεις ως προς την ερμηνεία του κανονισμού τον οποίο σκοπεύουμε να αποσαφηνίσουμε κατά τη διάρκεια των επόμενων ημερών. Υπάρχουν επιχειρήματα και από τις δύο μεριές οπότε θα πρέπει να πάρουμε θέση».
Η σχηματική απόδοση του αέρα με τις οπές. Στο σχεδιάγραμμα το μπλε βέλος δείχνει τη ροή του αέρα από τα πλάγια, τα κίτρινα βέλη δείχνουν τη ροή του αέρα που έρχεται κάτω από το μονοθέσιο και τα κόκκινα οι οπές.
Σκοπός των οπών
Στη θητεία του ο Άντριαν Νιούι στη RED BULL, έχει συνηθίσει να δίνει στα μονοθέσια του αεροδυναμικές λύσεις κοντά στο όριο των κανονισμών. Η χρήση των οπών έχει ως σκοπό την απόδοση του πατώματος και του διαχήτη, όπως επίσης και στη βοήθεια παραγωγής περισσότερης κάθετης δύναμης. Συνεπώς, ο λόγος γίνεται για ένα αεροδυναμικό βοήθημα το οποίο βοηθάει το μονοθέσιο να πατάει καλύτερα στη πίστα.