Πρωταγωνιστές: θετικοί και μοιραίοι!!!
γράφει ο Γιώργος-Χριστόφορος Πράσινος
Ο Φερνάντο Αλόνσο ήταν ο νικητής στο grand prix της Βαλένθια, γεννώμενος ο πρώτος οδηγός που κέρδισε φέτος δύο αγώνες. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ισπανικό το σαββατοκύριακο με υπογραφή Αλόνσο, καθώς στο EURO, η Ισπανία προκρίθηκε στην επόμενη φάση με γκόλ του Ξάμπι Αλόνσο. Αν στον ποδοσφαιρικό αγώνα υπήρξε ένα κεντρικό πρόσωπο, στη FORMULA 1 οι πρωταγωνιστές ήταν περισσότεροι. Κάποιοι από αυτούς ήταν μοιραίοι. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ, ο οποίος ισοφάρισε το ρεκόρ pole position των Τζίμ Κλάρκ και Αλέν Πρόστ, αναμενόταν το μεγάλο φαβορί για τη νίκη στο Ευρωπαϊκό grand prix. Η πορεία του έδειχνε πως πάει για να κερδίσει για τρίτη φορά στην συγκεκριμένη πίστα και με ευκολία. Είχε κάνει διαφορά 20 δευτερολέπτων από τον Ρομάν Γκροσγιάν. Τότε ήταν που ξεκίνησε το grand prix να γίνεται επεισοδιακό. Η σύγκρουση των Βέρν και Κοβαλάινεν έφερε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, με τις διαφορές να μηδενίζονται. Ο Χάμιλτον είδε τους μηχανικούς του να καθυστερούν και ο ίδιος να πέφτει έκτος, ενώ ο Αλόνσο όπου ξεκινούσε ενδέκατος, να ανεβαίνει τρίτος. Αφού αποχώρησε το αυτοκίνητο ασφαλείας, ο Αλόνσο αιφνιδίασε τον Γκροσγιάν, περνώντας στην δεύτερη θέση. Οι Χάμιλτον και Ράικκονεν προσπέρασαν τον Ρικιάρντο, ο οποίος χρωστούσε πιτ στοπ. Λίγο αργότερα, οι Φέτελ και Γκροσγιάν έπαθαν μηχανική βλάβη, εγκαταλείποντας τον αγώνα. Ο Χάμιλτον ανέκτησε την δεύτερη θέση έπειτα από τα πρώτα στάδια του αγώνα, με τον Ράικκονεν να τον πιέζει για να περάσει δεύτερος. Υπήρχε φόβος για απότομη πτώση στα ελαστικά της FERRARI και του Αλόνσο, καθώς ο Χάμιλτον μείωνε ελεγχόμενα τη διαφορά από τον ισπανό οδηγό. Τελικά, η πτώση της αποδόσεως ήρθε στη MCLAREN και το Χάμιλτον. Ο βρετανός οδηγός είδε το Ραικκόνεν να προσπερνάει με άνεση και τον αγώνα του να τελειώνει άδοξα, όταν συγκρούστηκε με τον Παστόρ Μαλντονάτο. Ωφελημένος από τη σύγκρουση βγήκε ο Μίχαελ Σουμάχερ, ο οποίος πήρε το πρώτο του βάθρο στο δεύτερο κομμάτι της καριέρας του. Ο Αλόνσο προηγείται πλέον στο πρωτάθλημα οδηγών, με 111 βαθμούς.
Pos |
No |
Driver |
Team |
Laps |
Time/Retired |
Grid |
Pts |
1 |
5 |
57 |
Winner |
11 |
25 |
||
2 |
9 |
57 |
+6.4 secs |
5 |
18 |
||
3 |
7 |
57 |
+12.6 secs |
12 |
15 |
||
4 |
2 |
57 |
+13.6 secs |
19 |
12 |
||
5 |
12 |
57 |
+19.9 secs |
8 |
10 |
||
6 |
8 |
57 |
+21.1 secs |
6 |
8 |
||
7 |
11 |
57 |
+22.8 secs |
10 |
6 |
||
8 |
3 |
57 |
+24.6 secs |
9 |
4 |
||
9 |
15 |
57 |
+27.7 secs |
15 |
2 |
||
10 |
18 |
57 |
+34.6 secs |
3 |
1 |
||
11 |
19 |
57 |
+35.9 secs |
14 |
|||
12 |
16 |
57 |
+37.0 secs |
17 |
|||
13 |
21 |
57 |
+75.8 secs |
20 |
|||
14 |
20 |
57 |
+94.6 secs |
16 |
|||
15 |
25 |
57 |
+96.5 secs |
23 |
|||
16 |
6 |
56 |
+1 Lap |
13 |
|||
17 |
22 |
56 |
+1 Lap |
21 |
|||
18 |
23 |
56 |
+1 Lap |
22 |
|||
19 |
4 |
55 |
+2 Laps |
2 |
|||
Ret |
10 |
40 |
+17 Laps |
4 |
|||
Ret |
1 |
33 |
+24 Laps |
1 |
|||
Ret |
14 |
33 |
+24 Laps |
7 |
|||
Ret |
17 |
26 |
+31 Laps |
18 |
|||
DNS |
24 |
DNS |